Elevii de astăzi, liderii europeni de mâine

Echipa de comunicatori din cadrul campaniei naţionale de informare şi comunicare „Europa, casa noastră”, lansată de Reprezentanţa Comisiei Europene (RCE) în România în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului va fi prezentă, în data de 24 octombrie, în rândul elevilor sălăjeni.  Programul se adresează elevilor şi profesorilor din învăţământul primar, gimnazial şi liceal şi are drept scop derularea unor activităţi cu dimensiune europeană prin care elevii sunt încurajaţi să se informeze despre Uniunea Europeană, istoria, politicile ei, precum şi despre ultimele evoluţii din domeniul afacerilor europene.
În cadrul activităţilor programate a avea loc în judeţul nostru vor fi organizate întâlniri cu elevii Liceului Tehnologic „Gheorghe Şincai” din Zalău, de la ora 10, precum şi cu elevii Şcolii Gimnaziale din Hereclean, începând cu ora 12.
Potrivit consilierului de comunicare din cadrul Reprezentanţii Comisiei Europene în România, Ioana Marchiş, a declarat că, în cadrul primei întâlniri, liceenii vor afla informaţii utile despre proiectul „Lider european”, care le oferă posibilitatea de a-şi însuşi noţiuni de leadership şi tehnici de prezentare prin participarea la un concurs cu două etape: locală şi naţională. „Concursul presupune ca liceenii să-şi îndrepte atenţia asupra comunităţii în care trăiesc, să identifice probleme ale comunităţii şi să implementeze proiecte pentru rezolvarea acestora. Proiectele lor trebuie să aibă capacitatea de a mobiliza grupuri de oameni: alţi elevi, părinţi, profesori, persoane din comunitate etc., care să lucreze împreună pentru susţinerea unor programe de voluntariat. A doua întâlnire va consta în discuţii cu elevii claselor gimnaziale pe teme europene –  moneda euro, cetăţenia europeană, instituţiile Uniunii Europene şi solidaritatea între generaţii”, a declarat Ioana Marchiş.
La acţiunea care va avea loc în cadrul liceului din municipiu va fi prezentă reprezentanta Fundaţiei pentru Educaţie si Dezvoltare Locală Agapis, Adina Nedişan, care va vorbi elevilor despre avantajele voluntariatului.
Campania de informare şi comunicare “Europa, casa noastră” se află la a doua ediţie. Campania “Europa casa noastră” se va derula pe parcursul întregului an, sub egida Anului European al Îmbătrânirii Active şi Solidarităţii între Generaţii şi conţine trei seturi de activităţi: „Vizite şi dezbateri în şcoli”, „Lider european” şi „Ziua Europei”. Activităţile programului sunt disponibile pe portalul web www.europacasanoastra.ro, dar şi pe pagina de Facebook www.facebook.com/EUcasanoastra, ambele oferind elevilor şi profesorilor participanţi în program conţinut educaţional, o serie de servicii şi aplicaţii utile.
Reprezentanţa Comisiei Europene în România reprezintă Comisia Europeană în România şi asigură un flux eficient de informaţii între aceasta şi cetăţenii şi autorităţile României. Viziunea Reprezentanţei este aceea a unei Românii europene atât prin calitatea sa de stat membru, cât şi prin implicarea activă a cetăţenilor săi în construcţia europeană. Misiunea RCE este de a contribui la o cât mai bună înţelegere a Uniunii Europene, a scopurilor, valorilor şi politicilor acesteia, aducând informaţia europeană cât mai aproape de cetăţeni, într-o formă adaptată nevoilor lor specifice.
În numele şi sub îndrumarea Reprezentanţei Comisiei Europene, Chelgate Public Affairs & Public Relations va implementa această campanie de comunicare. Chelgate este o companie britanică de consultanţă în domeniul afacerilor publice şi al comunicării. Înfiinţată în anul 1988, Chelgate are sediul central la Londra, birouri la Bucureşti şi Bruxelles şi o reţea de asociaţi în întreaga lume. Biroul din România a fost deschis în 2005 şi a derulat contracte importante alături de companii multinaţionale şi instituţii centrale şi locale. Chelgate acordă consultanţă în comunicare atât sectorului privat, cât şi celui public.

Leave a Comment